Proces zakupu nowego siodła obejmuje następujące elementy:
1. Jazda testowa
Na etapie umawiania wizyty klient otrzymuje informację, jakie siodła i o jakich parametrach są dostępne do testów.
Na wizycie ustalane są parametry siodła docelowego, tj. marka, model, rozmiar siedziska, rozstaw łęku, kolor, rodzaj panela, mocowanie przystuł, długość tybinki, dodatkowe aplikacje itp. zależnie od możliwości dostępnych w wybranym modelu.
Jeśli klient podejmie decyzję o zamówieniu siodła "w ciemno", czyli modelu z oferty na stronie getthebalance.pl, który nie był dostępny do testów, warunki ewentualnego zwrotu będą ustalane indywidualnie w momencie składania zamówienia.
2. Dodatkowy okres testowy
Aby ułatwić podjęcie decyzji o zakupie siodła, istnieje możliwość wypożyczenia siodła testowego na następujących zasadach:
- okres wypożyczenia może trwać maksymalnie 7 dni
- wymagana jest wpłata kaucji w wysokości 100% wartości katalogowej wypożyczanego modelu, niezależnie od stanu siodła testowego
- siodło testowe może być odebrane i zwrócone osobiście lub kurierem. Koszty doręczenia siodła w obie strony pokrywa klient. W przypadku wysyłki kurierskiej klient zobowiązuje się do odpowiedniego zabezpieczenia siodła i odpowiada za nie do momentu doręczenia.
- kaucja jest zwracana niezwłocznie po zwróceniu siodła testowego (nie później, niż 3 dni od doręczenia)
- w przypadku stwierdzenia ewentualnych uszkodzeń niewynikających z normalnego użytkowania (tj. rysy i pęknięcia skóry lub inne uszkodzenia świadczące nieprawidłowym użytkowaniu/przechowywaniu siodła lub wypadku) fakt ten zostanie niezwłocznie zgłoszony do klienta (nie później, niż 2 dni od doręczenia). Kwota wynikająca z utraty wartości siodła lub niezbędnej naprawy zostanie potrącona z wpłaconej kaucji.
3. Zamówienie siodła
W celu złożenia zamówienia należy dokonać zakupu przez sklep internetowy getthebalance.pl z uwzględnieniem parametrów ustalonych podczas jazdy testowej i wpisując dodatkowe informacje jako komentarz do zamówienia. W razie wątpliwości uprzejmie proszę o bezpośredni kontakt telefoniczny:
Roksana Mikuła
+48 662 893 725
Czas realizacji zamówienia podany w opisie produktu jest orientacyjny i w szczególnych przypadkach (produkt w niestandardowej specyfikacji) może ulec wydłużeniu o maksymalnie 4 tygodnie.
Nie ma konieczności opłacania 100% wartości przy składaniu zamówienia - w celu jego potwierdzenia wystarczy wpłata zaliczki w wysokości 50% wartości siodła. W tym celu należy w opcji płatności wybrać przelew tradycyjny i przelać adekwatną kwotę.
Termin wydania siodła zostanie ustalony po dopłacie do pełnej kwoty.
4. Odbiór siodła
Jako sprzedawca i osoba odpowiedzialna za dopasowanie siodła do konia zobowiązuję się dostarczyć siodło osobiście w celu sprawdzenia go na koniu zarówno statycznie jak i w ruchu oraz naniesienia ewentualnych korekt.
Klient zostanie obciążony wyłącznie kosztami dojazdu.
UWAGA. Od momentu zdjęcia miary pod zamówione siodło do czasu jego dostarczenia przez producenta wymiary konia mogą ulec zmianie.
- w przypadku siodeł marki Fairfax, Kent&Masters oraz Thorowgood siodło zostanie przepasowane przy koniu z uwzględnieniem nowej sytuacji poprzez zmianę rozstawu, dopchanie paneli i zmianę konfiguracji przystuł. W skrajnych przypadkach (np. kontuzja lub choroba, która spowodowała nagły i znaczny spadek wagi u konia) może się okazać, że danego modelu nie można dopasować do konia bez zastosowania dodatkowych akcesoriów tj. podkładka korekcyjna.
- w przypadku siodeł Passier siodło może wymagać odesłania do fabryki w celu zmiany rozstawu, jeśli wymierzony podczas jazdy testowej okaże się zbyt szeroki lub zbyt wąski. Odbędzie się to bez dodatkowych kosztów po stronie klienta, pod warunkiem, że siodło zostanie opłacone w pełnej wartości nie później niż 7 dni od otrzymania informacji, że siodło jest gotowe do odbioru. W przeciwnym razie klient zostanie obciążony kosztem przepasowania siodła zgodnie z cennikiem usług producenta.
5. Obsługa posprzedażowa
Proszę pamiętać, że wszystkie siodła oferowane na stronie getthebalance.pl mają panele wypełnione wełną: 100% naturalną w przypadku siodeł Fairfax, Kent&Masters i Thorowgood oraz syntetyczną w przypadku siodeł Passier. Wełna, jako element amortyzujący obciążenia podczas jazdy, pochłania wstrząsy i w konsekwencji osiada. Jest to zupełnie naturalny proces, który w przypadku nowego siodła zachodzi szczególnie szybko.
Pierwsza kontrola nowego siodła powinna się odbyć w ciągu maksymalnie 6 tygodni w przypadku siodeł na wełnie naturalnej lub 12 tygodni w przypadku siodeł na wełnie syntetycznej. W przypadku intensywnego użytkowania (tj. jazda 6 razy w tygodniu) siodło będzie wymagało korekty znacznie szybciej.
Druga kontrola powinna się odbyć w ciągu 3 miesięcy. Kolejne kontrole zalecane są w okresie między 3 a 6 miesięcy.
Na każdej wizycie siodło jest dopasowywane do stanu faktycznego zastanego podczas wizyty. Jeśli klient zauważy nieprawidłowości bezpośrednio po wizycie, powinien je zgłosić niezwłocznie w terminie do 7 dni. Po upływie tego czasu ewentualna korekta będzie płatna zgodnie z cennikiem usług.
6. Reklamacje i zwroty
Wszystkie nowe siodła są objęte gwarancją producenta:
- 2 lata na skórę i wykonanie (nie obejmuje uszkodzeń mechanicznych powstałych w wyniku użytkowania niezgodnie z przeznaczeniem lub upadku oraz wynikających z niewłaściwego przechowywania i pielęgnacji)
- 5 lat na terlicę (nie obejmuje uszkodzeń mechanicznych lub wynikających z prób zmiany rozstawu w nieautoryzowanym serwisie)
W przypadku siodeł w specyfikacji standardowej, używanych lub dostępnych od ręki klientowi przysługuje prawo do zwrotu siodła w terminie 14 dni bez podania przyczyny od momentu wydania. Wówczas zwracana jest wartość siodła potrącona o 350 zł - jest to koszt pierwszego dopasowania zakupionego siodła, który jest uwzględniony w cenie siodła. Od siodeł nowych jest dodatkowo potrącane 5% ceny siodła z tytułu utraty wartości.
Siodło może być zwrócone osobiście lub kurierem. Koszty doręczenia siodła pokrywa klient. W przypadku wysyłki kurierskiej klient zobowiązuje się do odpowiedniego zabezpieczenia siodła i odpowiada za nie do momentu doręczenia.
Pieniądze są zwracane nie później, niż 3 dni od doręczenia siodła.
W przypadku stwierdzenia ewentualnych uszkodzeń niewynikających z normalnego użytkowania (tj. rysy i pęknięcia skóry lub inne uszkodzenia świadczące nieprawidłowym użytkowaniu/przechowywaniu siodła lub wypadku) fakt ten zostanie niezwłocznie zgłoszony do klienta (nie później, niż 2 dni od doręczenia). Kwota wynikająca z utraty wartości siodła lub niezbędnej naprawy zostanie potrącona z wpłaconej kwoty.
UWAGA. Możliwości zwrotu w ciągu 14 dni NIE podlegają siodła:
- w niestandardowymi rozmiarze siedziska: poniżej 16,5" (nie dotyczy siodeł na kuce) i powyżej 17,5"
- w niestandardowym kolorze: brązowe (w przypadku siodeł ujeżdżeniowych) i koniakowe (w przypadku siodeł skokowych)
- na niestandardowej wysokości panela
- o niestandardowej długości tybinki
- spersonalizowane - z aplikacjami pod specjalne zamówienie klienta
7. Zwroty po upływie 14 dni
Istnieje możliwość zwrotu siodła po upływie 14 dni od doręczenia - wówczas transakcja sprzedaży jest anulowana, zaś Klient otrzyma zwrot wpłaconej kwoty z potrąceniem za wypożyczenie siodła.
Koszt wypożyczenia jest kalkulowany jak poniżej:
- 350 zł za pierwsze dopasowanie siodła (odbywa się w dniu doręczenia siodła do klienta)
- 800 zł opłaty wstępnej (wynika z konieczności całkowitej wymiany wypełnienia, by móc dopasować siodło ponownie do innego konia)
- 5% wartości katalogowej siodła miesięcznie (rozliczane proporcjonalnie z dokładnością do jednego dnia, liczone od momentu wydania siodła do dnia zwrotu do siedziby)
- w przypadku stwierdzenia ewentualnych uszkodzeń mechanicznych (rysy, pęknięcia skóry) lub ponadnormatywnego zużycia wynikającego z użytkowania na więcej niż jednym koniu, lub nieprawidłowego przechowywania i pielęgnacji, koszt wypożyczenia wzrośnie adekwatnie do spadku wartości siodła.
Zwrotowi na zasadzie wypożyczenia podlegają wyłącznie siodła w specyfikacji standardowej lub zakupione jako dostępne od ręki (obowiązują takie same zasady kwalifikacji jak w przypadku siodeł z możliwością zwrotu w ciągu 14 dni bez podania przyczyny).
8. Reklamacje i zwroty w przypadku siodeł uszytych pod specjalne zamówienie
Niektóre pary koń-jeździec okazują się szczególnym wyzwaniem w dopasowaniu siodła i zazwyczaj w takich przypadkach sięgamy po rozwiązania niestandardowe dla wybranego modelu. Dotyczy to w szczególności kształtu panela i długości tybinki.
Zdarza się, że mimo dołożenia wszelkich starań w całym procesie zakupu siodła na miarę finalny produkt nie spełnia oczekiwań Klienta. Taki produkt nie podlega zwrotowi, jednak pragnąć wyjść na przeciw potrzebom klientów istnieje możliwość pozostawienia takiego siodła w komisie na następujących zasadach:
- tak jak wszystkie inne siodła, siodła uszyte na miarę dostarczam do klienta osobiście, żeby sprawdzić je na koniu statycznie i podczas jazdy. Jeśli siodło nie spełnia oczekiwań Klienta, warunkiem przyjęcia siodła jest poinformowanie mnie o tym podczas wizyty - wówczas zabiorę siodło ze sobą.
- 50% wartości siodła zostanie zwrócone do 3 dni roboczych po wizycie
- pozostała wartość zostanie rozliczona z Klientem po sprzedaży siodła
- Klient ma prawo odmówić sprzedaży siodła, jeśli zaproponowana kwota okaże się niesatysfakcjonująca
- Klient może odebrać siodło w siedzibie w umówionym terminie po dopłacie do 100% wartości określonej oryginalnie w zamówieniu.